Regeneratie van het kraakbeen door PST

Het probleem

Steeds meer Nederlanders hebben last van gewrichts-, spier- of peesklachten. Gezondheidsexperts beschouwen rugklachten al als een volksziekte, net als artrose.

Deze aandoeningen zijn vaak het resultaat van chronische overbelasting, een gebrek aan beweging en ouderdomsslijtage. Een tweede oorzaak zijn sportblessures of klachten als gevolg van een ongeluk. Daardoor raken mensen soms langdurig arbeidsongeschikt en is sporten vaak een kwelling. Niet alleen de pijnklachten zijn vervelend, maar ook het feit dat het versleten kraakbeen tot voor kort niet meer kon herstellen. Want de behandelmethodes beperkten zich meestal tot het toedienen van grote doses medicijnen, therapie of operaties. De pijnklachten nemen daarmee gedurende een beperkte tijd af, maar zorgen er niet voor dat het versleten kraakbeen weer herstelt.

De mogelijke oplossing

De PST-behandeling kan de lichaamseigen regeneratie van kraakbeen en ander bindweefsel stimuleren. Deze therapie wordt sinds 1996 in Duitsland en Oostenrijk toegepast in meer dan 350 behandelcentra.

De PST technologie stimuleert de natuurlijke signalen die het weefsel nodig heeft om te kunnen herstellen. Hoe eerder de behandeling begint, des te beter. Ook bij de uiterst pijnlijke poly-artritis (ontsteking van meerdere gewrichten) kunnen de symptomen met PST therapie worden behandeld. Ook versnelt PST het genezingsproces bij botbreuken.

Merkbaar meer kwaliteit van leven

Na uitgebreid onderzoek in een van de meer dan 350 behandelcentra in Duitsland en Oostenrijk beginnen patiënten hier aan hun behandeling, die afhankelijk van het behandelplan gedurende 9 of 12 aaneengesloten dagen plaatsvindt. Een behandeling duurt een uur en activeert het fysieke herstelproces zodat de symptomen al na korte tijd kunnen verdwijnen.

Toepassing

PST kan bij alle aandoeningen en schade aan het bindweefsel worden toegepast, met name bij artrose, sportblessures, gewrichts- en rugklachten en aandoeningen aan de weke delen.

Hoe werkt PST?

Elk gewricht wordt omringd door een elektrisch veld. Dit bio-elektrische veld zorgt er onder andere voor dat het kraakbeen en het omringende bindweefsel continu herstellen. Bij patiënten met artrose is dit veld echter verstoord. Er wordt geen nieuw kraakbeen meer aangemaakt en de ziekte kan zich ongestoord verder ontwikkelen.

Signalen die het lichaam begrijpt

PST ondersteunt de lichaamseigen regeneratieprocessen. Pulserende signalen met een heel specifiek patroon worden via een luchtspoel naar het te behandelen lichaamsdeel gestuurd. Op deze manier wordt de groei van kraakbeen gestimuleerd. Een behandeling duurt 60 minuten en vindt gedurende 9 tot 12 opeenvolgende dagen plaats.

Signale, die der Körper versteht

PST unterstützt die körpereigenen Reparaturmechanismen und fördert die natürliche Regeneration. Pulsierende Signale mit einem ganz spezifischen Signalmuster (PST-Technologie) werden über eine Luftspule in den zu behandelnden Bereich gesendet. Auf diese Weise kann die Stimulation der Knorpelzellen angeregt werden und dies ohne Nebenwirkungen.

Eine Behandlung dauert 60 Minuten und muss an 9 bis 12 aufeinander folgenden Tagen durchgeführt werden. Nur speziell geschulte und zertifizierte PST-Therapeuten unterstützen Sie bei Ihrer PST-Therapie.

Alle PST-Therapiegeräte sind zugelassene medizinische Produkte und erfüllen die europäische Norm EN 46001.